És Nadal, i sembla que només per aquest fet ja som unes persones millors i solidàries, així que per baixar una mica aquest fums de felicitat enmascarada us deix un video que esper que us faci reflexionar una mica sobre sa caritat.
Avui dia, i sobretot en aquestes èpoques, podem xerrar de com vivim en un sistema econòmic que podriem anomenar Capitalisme Econòmic, basant en l'economia de caritat, que en poques paraules ens dur a un dels problemes més importants del segle XXI, l'individualisme i l'egoísme.
Si abans del '68 podiem xerrar de dues figures diferenciades entre els consumidors i els anti-consumidors, més preocupats per qüestions medio-ambientals o socials, ara, hauriem de xerrar de la fusió d'aquestes dues figures, creant així la figura del consumidor compromés. Com es pot llegir en les botigues de Starbucks, ' No es sólo lo que compras, es lo que compras con ello'.
En aquest cas, seguint amb Starbucks, amb el teu acte de consum firmes la teva rendició, no ets tant sols un consumidor de café, sinó que a la vegada estas ajudant al medi ambient, els cultivadors de café, etc.
Accions com aquestes són cada vegada més freqüents i cotidianes, essent un principi universalitzador del capitalisme cultural. Acte consumista que no és més que un acte d'egoísme on ja podem incloure el preu del seu oposat.
Esteim rodejats d'una pobresa inmensa, una falsetat epoustuflant, així com de diferents moviments que intenten curar aquesta enfermetat, ( ONG's, empreses socials, tant de moda avui dia, etc.) tot i que en molts casos sense enfrontar-se al problema real, sinó fent d'aquestes propostes part del pròpi problema. S'ha d'intentar reconstruir la societat on coses com la pobresa no hi tenguin cabuda.
Els pitjors senyors dels esclaus eren aquells que eren bons amb ells, impedint així que l'horror del sistema sigui comprès per aquells que el pateixen i entès per els que el contemplen.
Comentaris